Od 2001 roku promujemy wczasy nad morzem
loader
Noclegi wolne miejsca Noclegi z rabatem Kategorie noclegów Oferty specjalne noclegów Mapa Sprawdzone noclegi +Dodaj ofertę
spanie nad morzem
Darmowe konto wczasowicza.
Włącz dodatkowe opcje!
Darmowe konto można założyć z wykorzystaniem profilu Facebook.

Dzięki zalogowaniu do strefy wczasowicza uzyskasz dostęp do dodatkowych opcji które cały czas wzbogacamy.
Np. brak reklam na górze strony oferty.
Zakładając konto wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych tylko i wyłącznie na potrzeby konta wczasowicza i newslettera.
szczegóły konta wczasowicza i przetwarzanych danych.

zamknij

Użyj konta Facebook

Polskie morze - sprawdzony nocleg

oferty nad morzem

Wydarzenia nad morzem

Lejki sprzedażowe

Kontakt z Klientem to najważniejszy element procesu od momentu pojawienia się potencjalnych klientów do momentu finalizacji transakcji. Pozornie może wydawać się to banalnie proste, jednakże przyciągnięcie i zachęcenie do dokonania zakupu potencjalnego klienta stanowi nie lada wyzwanie dla wielu działów marketingowych.
Nie bez powodu prężnie rozwijające się firmy nie wyobrażają sobie funkcjonowania bez różnego rodzaju działań marketingowych. To właśnie dział marketingu w pocie czoła pracuje nad tym, aby firma była widoczna w mediach społecznościowych, wyszukiwarkach internetowych oraz skutecznie przyciągała grupę klientów.  
Często zdarza się, że mimo content marketingu w social mediach, kontakt z klientem się urywa. Nie pomagają nawet kampanie płatne, dobrze zrobiona klasyfikacja leadów oraz pozyskiwanie leadów w dużej ilości.
Duża ilość leadów, czyli potencjalnych klientów nie oznacza wzbudzenie zainteresowania, który przyczyni się do zakupu produktu. Efekt ten nazywamy niskim współczynnikiem konwersji. Jest on w głównej mierze skutkiem nieodpowiednio zbudowanego na każdym etapie lejka sprzedażowego.   
 
1. Co to jest lejek sprzedażowy?
2. Rodzaje lejków sprzedażowych.
3. Etapy lejka sprzedażowego.
4. Jak zbudować lejki sprzedażowe by pozyskać potencjalnych klientów?
 
Co to jest lejek sprzedażowy?
Lejek sprzedażowy (inaczej lejek marketingowy lub lejek konwersji) to proces sprzedaży, często podzielony na kroki i etapy lejka w zależności od wybranego modelu sprzedaży. To tak na prawdę zwizualizowany proces sprzedaży b2b, bądź b2c, który obejmuje budowanie zainteresowania, pozyskiwanie klientów, aż do momentu procesu sprzedaży. 
Aby dokładnie zrozumieć, o czym mówimy możemy skorzystać z prostego przykładu. Góra lejka sprzedaży, czyli jego najszersza cześć to potencjalni klienci, którzy odwiedzili sklep internetowy.
Niżej są konsumenci zainteresowani ofertą, którzy spędzili więcej czasu na stronie. Można dokładnie zbadać zachowanie osób odwiedzających Twoja stronę www. Dzięki tego typu narzędziom można doprowadzić do wnikliwej analizy, co sprawi, że anonimowa osoba nie będzie już anonimowa, a osiągnięty kontakt pozwoli na realną sprzedaż. Grupa docelowa, która na przykład wypełniła formularz lub zapisała się do newslettera przemieści się w dół lejka.
Każde takie działanie, które pozwoli na podtrzymywanie zainteresowania w danym momencie spowoduje, że finalnie potencjalny konsument usytuuje się na samym dole i dojdzie do transakcji.
To bez wątpienia ogromne uproszczenie, jednakże daje niejaki rzut na to, przed czym staje dział handlowy i marketingu. 
 
 
Rodzaje lejków sprzedażowych
Lejek marketingowy – jest to szereg działań marketingowych. Działania te różnią się od siebie w stosunku od tego, na ile Twój potencjalny klient poznał już Twoją markę. 
Lejek konwersji – jego działania obejmują możliwie najlepszy proces nadawania czemuś charakteru osobistego oraz dostosowaniu ścieżki konsumenta do jego potrzeb. Jest on optymalizowany na podstawie opinii i potrzeb innych klientów.
Lejek sprzedażowy – rozwinięty wariant lejka marketingowego skierowany na pozyskiwanie zysków. Lejki sprzedażowe sprawniej zachęcają do zakupu.
 
Etapy lejka sprzedażowego 
Lejki sprzedaży można podzielić na następujące etapy:
Etap świadomości – jest to etap zdobycia uwagi i budowania świadomości marki. Potencjalny klient wie o istnieniu danej marki/produktu/usługi.
Etap zainteresowania – na tym etapie procesu sprzedaży naszym zadaniem jest utrzymanie potencjalnego klienta, który wyraził pewne zainteresowanie usługą/produktem przez przeprowadzenie researchu.
Etap klasyfikacji leadów – jest to bardzo ważny etap, pozwalający sprawdzić atrakcyjność leadów. Inaczej nazywany jako lead scoring - metodologia stosowana do przyznawania punktów do konkretnych leadów. Każdy lead zostaje wrzucony do jednego wora z trzech grup:
o leady gorące
o leady ciepłe
o leady zimne
Dzięki tej klasyfikacji dział sprzedaży wie, za które leady warto wziąć się od razu (leady gorące), a które mogą poczekać, gdyż nie są tak pilne (leady zimne). 
Etap sprzedaży i działań posprzedażowych – konsument podejmuje decyzję i dochodzi do zakupu. Klient, który kupi od nas produkt, powinien również otrzymywać dodatkowe informacje o jego zamówieniu oraz nowych promocjach. Takie działania zwiększą szanse powrotu Klienta do nas i ponownego zakupu. Mogą być to na przykład programy lojalnościowe, gdyż zwiększają poczucie więzi i lojalności nabywcy z firmą. 
 
Jak zbudować lejki sprzedażowe by pozyskać potencjalnych klientów?
Obecnie na rynku istnieje wiele platform, które mogą pomóc usprawnić organizację pracy zespołów, zwiększyć ruch na stronie, poprawić komunikację z klientem oraz ułatwić zarządzenie projektami marketingowymi. 
Jedną z takich platform to Landingi. Znajdziecie ją tutaj: https://landingi.com/pl/konwersja/lejki/. Firma oferuje przejrzysty kreator landing page oraz pop upów wraz z ich szeroką galerią szablonów. Dzięki platformie Landingi dostosujesz swoją stronę internetową dla Klienta tak, aby była jak najbardziej przejrzysta i miła w poruszaniu. Połączysz konto z bramką płatności, połączysz narzędzia marketingowe, aby przyśpieszyć pracę, a przede wszystkim zwiększysz sprzedaż. To tutaj otrzymasz również pomoc w zbudowaniu odpowiedniego i owocnego lejka marketingowego i pozyskasz leady wysokiej jakości. 
Jak widzisz nie trzeba posiadać w firmie całego grona wykwalifikowanych pracowników pod kątem lejka sprzedażowego. Istnieją firmy, które się w tym specjalizują i chętnie pomogą rozkręcić potencjał Twojej firmy.
Zachęcam do zapoznania się z ich ofertą, gdyż jest to pewne, że po skorzystaniu z ich usług sprzedaż Twojej firmy się zwiększy - a o to przecież w tym wszystkim chodzi, prawda?
 

Dodane: 2021-07-04 - Źródło: Artykuł sponsorowany

spanie

więcej wiadomości

Tanie noclegi nad morzem - polub nas na FB

Atrakcyjne oferty - zobacz koniecznie

Portal NadMorze.pl wykorzystuje technologie cookies w celach marketingowych i statystycznych. Możesz zarządzać ustawieniami cookies w swojej przeglądarce. OK

Bądź na bieżąco!

Polub nasz profil FB i otrzymuj

ciekawe oferty, promocje, rabaty