Odszkodowanie za odwołany lot - czy da się je uzyskać?
Odszkodowanie za odwołany lot to prawo każdego pasażera. Chociaż nikt z nas nie chce, aby doszło do takiego zdarzenia, to warto dowiedzieć, jak postępować w tej niekomfortowej sytuacji. Ja przebiega procedura ubiegania się o zwrot pieniędzy i o czym powinien pamiętać każdy pasażer? Oto kilka porad, które podpowiedzą, jak zachować się, gdy linie lotnicze odwołany lot.
Odwołany lot - co zrobić?
Żaden podróżujący nie chce usłyszeć, że jego lot właśnie został odwołany. Czasami niestety dochodzi do takiej sytuacji i warto wtedy dowiedzieć się, jak postąpić. Jeśli nasz lot został anulowany, na przykład z powodu złych warunków atmosferycznych, to mamy prawo do odszkodowania lub bezpłatnego połączenia alternatywnego. Oprócz tego przewoźnik ma obowiązek zapewnić nam wyżywienie oraz nocleg (w przypadku, gdy kolejny lot będzie w innym dniu). Warto przy tym dokładnie przeczytać regulamin każdej linii lotniczej, ponieważ czasem zdarza się, że przewoźnicy zastrzegają sobie prawo do odmowy zapłaty za nocleg i wyżywienie. Jeśli zatem zaakceptowaliśmy regulamin, nie możemy już nic zrobić. Dlatego, zanim zakończymy jakąkolwiek transakcję, warto zapoznać się z najważniejszymi zasadami obowiązującymi w danej instytucji (dotyczy to także innych zakupów).
Jak ubiegać się o odszkodowanie
Odwołany lot to bardzo stresująca sytuacja, która może dokładnie pokrzyżować wszystkie wakacyjne plany. W związku z tym warto skorzystać z pomocy firm zajmujących się reprezentowaniem poszkodowanych podróżujących. Takim przedsiębiorstwem jest Givt. Firma obsługuje swoich klientów w 9 różnych językach. Zaraz po zgłoszeniu odwołanego lotu zostaje przeprowadzona wstępna weryfikacja. Ma ona na celu ustalić wysokość odszkodowania, jakie przysługuje poszkodowanemu. Podczas następnego etapu eksperci firmy Givt kontaktują się z przewoźnikiem, aby ustalić prawo do wypłaty pieniędzy. Jeśli wszystko dobrze pójdzie, to pasażerom wypłacane są pieniądze. Dlaczego warto korzystać z pomocy takich firm? Procedury ubiegania się o zwrot poniesionych kosztów mogą być skomplikowane i czasochłonne. To wszystko po to, żeby zniechęcić klientów do ubiegania się o pieniądze. W niektórych przypadkach linie wysyłają klientom informację o odmowie przyznania odszkodowania. W takich sytuacjach lepiej zgłosić się do firm, które doskonale poradzą sobie z tym, aby uzyskać odszkodowanie za odwołany lot. To powoli nam zachować spokój i unikniemy dodatkowych stresów. A jak wiadomo odwołany lot do przyjemnych sytuacji nie należy.